کد خبر 1204079
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۳:۰۸
زبان بدن

در این گزارش با ۱۴ عادت منفی برای زبان بدن که به کسب و کارتان آسیب می‌زند، آشنا خواهید شد.

به گزارش مشرق، بر اساس گزارشی که توسط Personal Power Information منتشر شده‌ است، سیگنال‌های خاموشی که ممکن است به تصویر بکشید، ممکن است کسب و کار و روابط‌تان را مورد آسیب قرار بدهد آن هم بدون اینکه خودتان بدانید.

بیشتر بخوانید:

استفاده از زبانِ‌بدن در نماز+ عکس

حفظ یک زبان بدن مناسب به تلاش جدی نیاز دارد. در بیشتر موارد، شما حتی نمی‌دانید که در حال استفاده از زبان بدن منفی هستید و ممکن است با این کار به کسب و کار خود آسیب برسانید.

۱- نگاه کردن به گوشه و کنار اتاق

قطعا همه ما با شخصی که به گوشه و کنار اتاق نگاه می‌کرده صحبت کرده‌ایم. به نظر می‌رسد که آن‌ها در حال جستجوی فضا هستند تا ببینند با چه شخص دیگری قرار است صحبت کنند. شما چنین آدمی نباشید! با هرکسی که صحبت می‌کنید با احترام رفتار کنید.

۲- زبان بدن منفی؛ عدم ارتباط چشمی

مردم با سبک‌های متنوع ارتباطی سازگار می‌شوند، اما به طور آگاهانه بکوشید که تماس چشمی برقرار کنید و گاهی لبخند بزنید. شواهد حاصل از مطالعات روانشناسی نشان می‌دهد که ارتباط چشمی کافی ​​باعث ایجاد اعتماد به نفس، علاقه و آرامش مردم می‌شود.

۳- خیره شدن به تلفن همراه

اگر در هر گردهمایی عمومی حضور دارید، تلفن را کنار بگذارید. استفاده از تلفن در جمع یک زبان بدن منفی محسوب می‌شود. هرچند که اکنون اعتیاد به تلفن همه‌گیر شده‌است، اما همچنان رفتاری بی ادبانه است.

سعی کنید در جمع با دیگران تعامل داشته باشید و از چک کردن تلفن‌تان پرهیز کنید. مطمئناً، اگر وضعیت اضطراری رخ دهد، نگاه کردن به تلفن‌تان اشکالی ندارد، اما کار درست ایجاد ارتباطات عالی بدون وجود عوامل حواس پرتی است.

۴- گوش ندادن

توانایی گوش دادن فعالانه به مخاطب‌تان و نه فقط شنیدن صدای او، احترام قائل شدن برای اوست. گوش دادن فعالانه در هر زمینه‌ای، خواه روابط اجتماعی و خواه در تعاملات کسب و کاری می‌تواند تاثیر بسیار مثبتی داشته باشد. عدم توجه به مخاطب و آنچه می‌گوید، یک زبان بدن منفی است.

۵- تند صحبت کردن

خیلی سریع صحبت کردن یا سریع پلک زدن نشانه عصبی بودن و بی اعتمادی است. مکث بین جملات را تمرین کنید، اجازه دهید آدم‌ها جملات‌شان را به پایان برسانند و هنگام صحبت با مردم، چشم‌های‌شان را نگاه کنید. اگر نمی‌توانید به چشم‌های آن‌ها نگاه کنید، سعی کنید به پیشانی‌شان نگاه کنید. به این ترتیب به نظر می‌رسد تماس چشمی دارید در حالی که اینطور نیست!

۶- زبان بدن منفی؛ تجاوز به حریم شخصی

تجاوز به حریم شخصی تأثیر مخربی بر روابط کسب و کاری و هر نوع رابطه دیگری دارد. یک قانون ساده این است که بیش از نیم متر به آدم‌ها نزدیک نشوید و هرگز فضای شخصی یک همکار را به عنوان فضای شخصی خود در نظر نگیرید.

۷- عدم نشان دادن واکنش

هنگامی که با شخصی صحبت می‌کنید، اطمینان حاصل کنید که او می‌داند شما در حال گوش دادن هستید، حتی اگر با کسی موافق نیستید، مهم است که سیگنال‌هایی بدهید که به آن‌ها بفهماند حرف‌هایشان را گوش می‌دهید. این رفتار نشانه اساسی احترام است و انجام ندادنش به معنای داشتن یک زبان بدن منفی است.

۸- استفاده از کلمه (اما)

استفاده از کلمه «اما» می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند. در بعضی موارد، ممکن است به نظر برسد که شما بهانه می‌آورید یا مسئله شخص مقابل برای‌تان مهم نیست. به عنوان مثال، می‌توانید بگویید، «متاسفم که محصول شما به موقع تولید نشده‌است، اما می‌دانید که اوضاع این روزها همین است.»، این جمله واقعاً نشان نمی‌دهد که متاسف هستید.

۹- زبان بدن بسته

نداشتن رفتار دوستانه برای روابط کسب و کاری بسیار مضر است و قطعا در دسته زبان بدن منفی قرار می‌گیرد. اگر در پاسخ به مردم رفتاری منفی داشته باشید، درگیر مکالمه با دیگران نشوید یا زبان بدن شما بسته باشد، پیشرفتی در کار و روابط‌اتان نخواهید داشت.

۱۰- دست به سینه بودن
دست به سینه بودن در حین گفت‌وگو کار کاملاً اشتباه است. این موضع نسبتاً دفاعی است و دیگران برداشت خوبی از شما نخواهند داشت. بهترین راه برای جلوگیری از دست به سینه شدن این است که به خودتان یاد دهید که دست‌ها را پشت سرتان نگه دارید.

۱۱- زبان بدن منفی؛ ابروهای گره خورده و چهره در هم فشرده

ممکن است متوجه نشوید که ابروهای گره خورده و صورت در هم فشرده ممکن است باعث ایجاد ترس یا خصومت در مخاطبان شما شود. این حالت می‌تواند آن‌ها را از صحبت صریح با شما منصرف کند و باعث شود که آن‌ها حالت دفاعی به خود بگیرند.

۱۲- شل ایستادن و قوز کردن

وقتی حالت شل و قوز کرده دارید، کمبود انرژی و اعتماد به نفس را در خودتان نشان می‌دهید. برای هر نوع تعاملی به خصوص تعاملات کسب و کاری مهم است که میزان خاصی از اشتیاق را نشان دهید و به مردم بگویید که به خودتان اعتماد دارید. اگر قوز کرده باشید، زبان بدن منفی دارید و سیگنال اشتباهی ارسال می‌کنید.

تحقیقات نشان می‌دهد وقتی حالت استقامتی قوی دارید، احساس انرژی بیشتری می‌کنید و این هم برای خودتان و هم برای افرادی که با آن‌ها صحبت می‌کنید خوب است.

۱۳- لبخند نزدن

آیا می‌دانید ثابت شده‌است که لبخند زدن احساس شادی بیشتری در ما ایجاد می‌کند؟ مردم تمایل دارند خلاف این را باور کنند. بنابراین، اگر آن لبخند زیبای خود را روی صورت‌تان حفظ کنید، اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت و بدون شک همه چیز خوشایندتر خواهد بود.

۱۴- خیلی محکم یا خیلی شل دست دادن

دست دادن اغلب اولین برخوردتان با دیگران است. شل دست دادن نشان می‌دهد که شما حرفه‌ای نیستید و ممکن است در این صنعت تازه کار باشید. با این حال، بیش از حد محکم دست دادن هم می‌تواند به فرد هشدار دهد که شما پرخاشگر هستید. حفظ تعادل در این مورد، از به کار بردن یک زبان بدن منفی پیشگیری می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۰۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
    5 4
    حالا اومدیم یکی از مسئله دیگه و چیز دیگه ایی ناراحت بود و ربطی به دیگران نداشت و این قوانین سفت و محکم تجاری و اجتماعی رو رعایت نکرد حتما منظور بد داشته؟ مسخره نیست؟
    • اسماعیل IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
      0 0
      این یه ضعفه
  • مجید IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
    5 0
    خوب بود
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
    14 0
    شماره ۶ یعنی تجاوز به حریم شخصی ، متاسفانه در ایران بسیار رایج است و بسیار هم آزار دهنده است .
  • امیر IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
    8 0
    با سلام یک‌مورد هم نحوه دست دادن هست، البته این روزها دیگه کلا کنسل شده بخاطر کرونا ولی به طور کل شکل دست باید به صورت مستقیم باشد. دست اگر با زاویه باشد دو حالت دارد؛ ۱_ اگر زاویه طوری باشد که کف دست شما به سمت پایین باشد ، این نشانه غرور و برتر جلوه دادن خود هست. ۲_اگر کف به سمت بالا باشید، نشانه فروتنی زیاد است که احتمال دارد برخی برداشت کنند شما آدم ساده ای هستید و شاید نشانه ضعف شما باشد. لذا بهتر است به صورت مستقیم و بدون زاویه دست دهید.
  • احمد IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
    1 1
    یکدیگر از زبان‌های بد بدن این هستش که وقتی داریم با طرف مقابل صحبت می‌کنیم ، دستمون توی جیب شلوارمون باشه
  • دلاور IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
    1 0
    عالی
  • US ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
    4 0
    وقتی یکی داره حرف میزنه حرفش رو قطع کنی یا بلند شی بری با با تعریض و غرض و کنایه حرف بزنی و برای هر شر و وری غوغا به پا کنی یا طرف داره باهات صحبت میکنه ازت بپرسه چی گفتم بعد متوجه بشه اونجا نبودی و نمی شنیدی یا در حالی که بد مهمان هستی سمج بشی که طرف بیاد خونه بعد با رفتار نابهنجار متوجه دروغگو بودنت بشه یا سخنرانیه نصف حضار در حال چرت زدن باشند بقیه دست نوشته هاشون رو بررسی کنند یا شکلک سخنران رو در بیارن یا کاریکاتورش رو رسم کنند و اون آب در هاون بکوبه از رفتارهای رایج امروزیه که کلا یک کتاب خودش!
    • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
      0 0
      دقیقا خصلت ایرانی های لاکچری و اداره جاتی ها
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
    1 0
    کل موارد در ادارات در برابر ارباب رجوع انجام میشود اونم از نوع منفی اش
    • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
      2 0
      اتاق رئیس اداره ایی بودم کلی سوال پرسید و جواب دادم بعد در اوج بی ادبی سرشو کرد تو یک‌پاکت و سقف رو نگاه میکرد و تلفن را جابجا میکرد ...به من‌حالی کرد از اتاق برو گم‌شوبیرون
  • محمد IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
    1 2
    حاجی اینای ک میگی ب درد ما ایرانی ها نمی خوره
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
    0 0
    عالی
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
    7 0
    استفاده از کلمه ی اما که زبان بدن محسوب نمیشه :)
  • رازیه IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
    0 0
    دذسته
  • سبناا IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    0 1
    حاجی اگه طرف زن باشه نوچشاش نگاه کنیم دعوامیشه
  • رسا IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    0 0
    جالب بود واقعا به چنین نکته هایی برای اصلاح رفتار نیاز هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس